Jak wygląda wejście polskiej firmy na zagraniczne rynki? Jakie wyzwania stoją przed zagranicznym inwestorem, otwierającym się na Polskę?
Zapraszamy do odsłuchania webinaru “Ekspansja zagraniczna polskich firm, inwestycje zagraniczne w Polsce”, który odbył się 7 lipca, o godz. 10:00.
Gośćmi webinarium byli przedstawiciele polskich i zagranicznych korporacji. Dyskusję poprowadził Piotr Kamiński, Wiceprezydent Pracodawców RP.
Agenda:
- Inwestować czy nie inwestować za granicą i dlaczego?
- Jak się przygotować do inwestycji zagranicznych?
- Przykłady wyzwań stojących przed przedsiębiorcami
- Budowanie wizerunku polskich firm i wykorzystanie ich know-how na rynkach zagranicznych
- Reprezentacja i wpływ na poziomie UE - dźwignia konkurencyjności polskich firm
- Istotne kwestie dla inwestora zagranicznego przy podejmowaniu decyzji o wejściu na polski rynek
- Rozwój inwestycji w Polsce
- Branże w inwestycjach w Polsce
Prelegenci:
Jakub Vogtt – Prezes Zarządu, Navigator Business Consulting Sp. z o.o./Partner Zarządzający w Navigator Business Consulting Sp. z o.o. Menedżer z certyfikatem PMI PMP, posiadający blisko dwudziestoletnie doświadczenie w zarządzaniu i nadzorowaniu zmian biznesowych w przedsiębiorstwach branż infrastrukturalnych (np. Telekomunikacja Polska, Poczta Polska, PGNiG, PKP Cargo) i instytucjach sektora publicznego (UKE, UTK, Ministerstwo Sportu i Turystyki, Komisja Europejska). W latach 1997-2009 związany z Arthur Andersen, Andersen Business Consulting i Deloitte, gdzie realizował projekty dla podmiotów z branż infrastrukturalnych, początkowo jako konsultant, w ostatnim okresie jako dyrektor grupy Telekomunikacja-Media-Technologie oraz Sektor Publiczny. W latach 2010 – 2011 Partner Zarządzający działem usług konsultingowych w Accreo Taxand S.A. Od 2012 do 2013 jako Partner w Carrywater Group S.A. odpowiadał za uruchomienie inicjatyw biznesowych w formie ventures oraz zarządzał zespołem świadczącym usługi doradztwa strategicznego i biznesowego. Dyrektor Biura Planowania i Analiz Finansowych w PKP CARGO S.A. (2014), a następnie Doradca Zarządu ds. wdrożenia strategii biznesowej w PGNiG Supply & Trading GmbH (2015), odpowiadający za operacjonalizację strategii biznesowej, projekty wdrożeniowe i plan komunikacji zewnętrznej spółki. Absolwent Zarządzania i Marketing II (dawniej Master of Business Administration) w Szkole Głównej Handlowej. Członek Association for Project Management.
Anne Mazoyer-Jankowska, Założycielka i Prezeska FairValue Corporate & Public Affairs. Absolwentka Uniwersytetu w Nicei i Trinity College of Oxford, publicystka polityczna. Ma ponad 30 lat doświadczenia w dziedzinie komunikacji korporacyjnej oraz public affairs i lobbingu politycznego. W wieku 23 lat przejęła stery rodzinnej firmy przemysłowej, której działalność rozwinęła, tworząc dział kreacji i doradztwa, aby odpowiedzieć na rosnące potrzeby swoich kluczowych klientów w zakresie komunikacji. W 2005 r. założyła FairValue Corporate & Public Affairs z intencją stworzenia na rynku alternatywnej oferty skierowanej do przedsiębiorstw średniej wielkości i zapewnienia w ten sposób klientom wysokiej jakości wsparcia strategicznego w zakresie public affairs i lobbingu politycznego we Francji i w Europie. W 2007 r. aktywniej zaangażowała się w obronę interesów francuskich przedsiębiorstw, tworząc projekt obywatelski realizowany w ramach FairValue: IDEE© (Inicjatywa na rzecz rozwoju przedsiębiorstw w Europie). Trzy lata później IDEE nabrało wymiaru europejskiego poprzez utworzenie Forum Ekonomicznego Przedsiębiorstw Europejskich.
Michael Schulz, Członek Rady Pracodawców RP, Przewodniczący Platformy Inwestycji Zagranicznych, Regional Logistics Manager East Europe w H&M. W Grupie H&M jest odpowiedzialny za zarządzanie spółkami logistycznymi (retail oraz e-commerce) w Europy Wschodniej oraz Chorwacji, Serbii, Grecji i na Cyprze oraz inwestycje w tym obszarze. Zbudował sieć nowoczesnych i przyjaznych środowisku centrów logistycznych, którymi zarządza od 2004 roku, tworząc w tym czasie ponad 7000 miejsc pracy. Posiada duże doświadczenie w kontaktach z organami administracji publicznej, w których łączy znajomość polskich realiów z oczekiwaniami międzynarodowej korporacji.
Marcin Fabianowicz, Dyrektor Centrum Inwestycji Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu. Zarządza zespołem Centrum Inwestycji w Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu. Do głównych zadań Centrum należy pozyskiwanie bezpośrednich inwestycji zagranicznych oraz wspieranie ulokowanych w Polsce firm w ich działalności i rozwoju. W trakcie swojej dotychczasowej pracy w PAIH, Marcin wspierał największe projekty światowych firm, m.in. LG Chem, Grupa PSA, Fiat-Chrysler Automobiles, AT&T, Faurecia czy Grupa SK. W ostatnich latach Agencja wsparła prawie 900 projektów inwestycyjnych z różnych sektorów, takich jak: BSS, Automotive, e-Mobility, R&D, Aviation, Machine Manufacturing, Food Processing i wiele innych, w tym największe projekty światowych firm. Marcin ukończył stosunki międzynarodowe oraz interdyscyplinarne studia europeistyczne na Uniwersytecie Warszawskim. Studiował także na University of Cyprus, zdobywając wiedzę z zakresu prawa międzynarodowego. Przed dołączeniem do Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu, zdobywał doświadczenie w prywatnych firmach finansowych, sektorze publicznym oraz NGO.