Zapis webinaru “Ekspansja zagraniczna polskich firm, inwestycje zagraniczne w Polsce”

Dzisiaj, w sytuacji dużych postpandemicznych zmian, istnieje możliwość wyszukać bardzo ciekawe, znane i obecne od wielu lat na rynkach zagranicznych marki, które mogą być dosyć tanio zakupione, a następnie wykorzystane poprzez tchnięcie w nie nowego życia przez polskich przedsiębiorców – podsumował webinar Wiceprezydent Pracodawców RP, Piotr Kamiński.

Jak wygląda wejście polskiej firmy na zagraniczne rynki? Jakie wyzwania stoją przed zagranicznym inwestorem, otwierającym się na Polskę?

Zapraszamy do odsłuchania webinaru “Ekspansja zagraniczna polskich firm, inwestycje zagraniczne w Polsce”, który odbył się 7 lipca, o godz. 10:00.

Gośćmi webinarium byli przedstawiciele polskich i zagranicznych korporacji. Dyskusję poprowadził Piotr Kamiński, Wiceprezydent Pracodawców RP. 

Agenda:

  • Inwestować czy nie inwestować za granicą i dlaczego?
  • Jak się przygotować do inwestycji zagranicznych?
  • Przykłady wyzwań stojących przed przedsiębiorcami
  • Budowanie wizerunku polskich firm i wykorzystanie ich know-how na rynkach zagranicznych
  • Reprezentacja i wpływ na poziomie UE - dźwignia konkurencyjności polskich firm
  • Istotne kwestie dla inwestora zagranicznego przy podejmowaniu decyzji o wejściu na polski rynek
  • Rozwój inwestycji w Polsce
  • Branże w inwestycjach w Polsce

Prelegenci:

Jakub Vogtt – Prezes Zarządu, Navigator Business Consulting Sp. z o.o./Partner Zarządzający w Navigator Business Consulting Sp. z o.o. Menedżer z certyfikatem PMI PMP, posiadający blisko dwudziestoletnie doświadczenie w zarządzaniu i nadzorowaniu zmian biznesowych w przedsiębiorstwach branż infrastrukturalnych (np. Telekomunikacja Polska, Poczta Polska, PGNiG, PKP Cargo) i instytucjach sektora publicznego (UKE, UTK, Ministerstwo Sportu i Turystyki, Komisja Europejska). W latach 1997-2009 związany z Arthur Andersen, Andersen Business Consulting i Deloitte, gdzie realizował projekty dla podmiotów z branż infrastrukturalnych, początkowo jako konsultant, w ostatnim okresie jako dyrektor grupy Telekomunikacja-Media-Technologie oraz Sektor Publiczny. W latach 2010 – 2011 Partner Zarządzający działem usług konsultingowych w Accreo Taxand S.A. Od 2012 do 2013 jako Partner w Carrywater Group S.A. odpowiadał za uruchomienie inicjatyw biznesowych w formie ventures oraz zarządzał zespołem świadczącym usługi doradztwa strategicznego i biznesowego. Dyrektor Biura Planowania i Analiz Finansowych w PKP CARGO S.A. (2014), a następnie Doradca Zarządu ds. wdrożenia strategii biznesowej w PGNiG Supply & Trading GmbH (2015), odpowiadający za operacjonalizację strategii biznesowej, projekty wdrożeniowe i plan komunikacji zewnętrznej spółki. Absolwent Zarządzania i Marketing II (dawniej Master of Business Administration) w Szkole Głównej Handlowej. Członek Association for Project Management.

Anne Mazoyer-Jankowska, Założycielka i Prezeska FairValue Corporate & Public Affairs. Absolwentka Uniwersytetu w Nicei i Trinity College of Oxford, publicystka polityczna. Ma ponad 30 lat doświadczenia w dziedzinie komunikacji korporacyjnej oraz public affairs i lobbingu politycznego. W wieku 23 lat przejęła stery rodzinnej firmy przemysłowej, której działalność rozwinęła, tworząc dział kreacji i doradztwa, aby odpowiedzieć na rosnące potrzeby swoich kluczowych klientów w zakresie komunikacji. W 2005 r. założyła FairValue Corporate & Public Affairs z intencją stworzenia na rynku alternatywnej oferty skierowanej do przedsiębiorstw średniej wielkości i zapewnienia w ten sposób klientom wysokiej jakości wsparcia strategicznego w zakresie public affairs i lobbingu politycznego we Francji i w Europie. W 2007 r. aktywniej zaangażowała się w obronę interesów francuskich przedsiębiorstw, tworząc projekt obywatelski realizowany w ramach FairValue: IDEE© (Inicjatywa na rzecz rozwoju przedsiębiorstw w Europie). Trzy lata później IDEE nabrało wymiaru europejskiego poprzez utworzenie Forum Ekonomicznego Przedsiębiorstw Europejskich.

Michael Schulz, Członek Rady Pracodawców RP, Przewodniczący Platformy Inwestycji Zagranicznych, Regional Logistics Manager East Europe w H&M. W Grupie H&M jest odpowiedzialny za zarządzanie spółkami logistycznymi (retail oraz e-commerce) w Europy Wschodniej oraz Chorwacji, Serbii, Grecji i na Cyprze oraz inwestycje w tym obszarze. Zbudował sieć nowoczesnych i przyjaznych środowisku centrów logistycznych, którymi zarządza od 2004 roku, tworząc w tym czasie ponad 7000 miejsc pracy. Posiada duże doświadczenie w kontaktach z organami administracji publicznej, w których łączy znajomość polskich realiów z oczekiwaniami międzynarodowej korporacji.

Marcin Fabianowicz, Dyrektor Centrum Inwestycji Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu. Zarządza zespołem Centrum Inwestycji w Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu. Do głównych zadań Centrum należy pozyskiwanie bezpośrednich inwestycji zagranicznych oraz wspieranie ulokowanych w Polsce firm w ich działalności i rozwoju. W trakcie swojej dotychczasowej pracy w PAIH, Marcin wspierał największe projekty światowych firm, m.in. LG Chem, Grupa PSA, Fiat-Chrysler Automobiles, AT&T, Faurecia czy Grupa SK. W ostatnich latach Agencja wsparła prawie 900 projektów inwestycyjnych z różnych sektorów, takich jak: BSS, Automotive, e-Mobility, R&D, Aviation, Machine Manufacturing, Food Processing i wiele innych, w tym największe projekty światowych firm. Marcin ukończył stosunki międzynarodowe oraz interdyscyplinarne studia europeistyczne na Uniwersytecie Warszawskim. Studiował także na University of Cyprus, zdobywając wiedzę z zakresu prawa międzynarodowego. Przed dołączeniem do Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu, zdobywał doświadczenie w prywatnych firmach finansowych, sektorze publicznym oraz NGO.