Do Cyklu Kariery może dołączyć każda firma, instytucja, jednostka administracji publicznej czy organizacja społeczna zatrudniająca pracowników. Deklarację dołączenia do programu można wypełnić na stronie www.cyklkariery.pl .
Firmy, które przyłączą się do Cyklu Kariery mają szansę stać się liderami zmian w Polsce. Stworzą grupę pracodawców, którzy wyznaczają kierunki w równościowym podejściu do zarządzania firmą.
– Cykl Kariery ma pokazać, że równość płci obowiązuje wszędzie. Zwłaszcza w przestrzeni, w której spędzamy najwięcej czasu. W pracy – mówi Dominika Kulczyk, Prezeska Kulczyk Foundation.
Pierwsza edycja programu ma na celu zmianę podejścia pracodawców do kwestii zdrowia menstruacyjnego. Chodzi o upowszechnienie dostępu do środków menstruacyjnych w miejscach pracy, ale także szerzenie rzetelnej wiedzy na temat okresu, który wciąż pozostaje tematem tabu.
– Chcemy pomóc pracodawcom tworzyć przyjazne miejsca pracy dla wszystkich pracowniczek i pracowników, bez względu na płeć – przekonuje Wojciech Kostrzewa, Prezes Polskiej Rady Biznesu.
Pracodawcy RP dołączają do Kulczyk Foundation, Polskiej Rady Biznesu, Okresowej Koalicji i Sukcesu Pisanego Szminką. Patronat nad programem objął UN Global Compact Network Poland.
Menstruacja to biologiczne i naturalne zjawisko, które dotyczy niemal połowy społeczeństwa. Mimo to, pozostaje tematem wstydliwym i ignorowanym. Z badania dla amerykańskiej marki Thinx wynika, że 58% kobiet czuje wstyd przeżywając okres, a prawie trzy czwarte kobiet w drodze do łazienki ukrywa podpaskę.
Raport Kulczyk Foundation wskazuje z kolei, że 17% kobiet w Polsce z powodu miesiączki zdarzyło się nie pójść do pracy lub szkoły. Co dziesiąta Polka musiała się zwolnić ze szkoły lub pracy z powodu braku podpaski lub tamponu w czasie okresu.
Patronami medialnymi Cyklu Kariery zostali Dziennik Gazeta Prawna, Wirtualna Polska i Money.pl. Technologicznie program wspiera Omni Calculator.