Human Rights & Business

Kultura firmy, podobnie jak demokracja, powinna być budowana na wspólnocie wartości, a nie wspólnocie interesów. Z szacunkiem do mniejszości, odrębnych opinii, zróżnicowanych postaw.

Takich wartości coraz częściej poszukują konsumenci, którzy podejmują coraz bardziej świadome decyzje zakupowe, szukając towarów, które wyprodukowane zostały w organizacji opartej na wartościach, szacunku dla różnorodności i poszanowanie praw człowieka. 

ONZ już od dawna wzywa przedsiębiorstwa do podjęcia publicznego zobowiązania do poszanowania praw człowieka i do zachowania należytej staranności w zakresie ich przestrzegania. Takie zobowiązanie to początek procesu, dzięki któremu firma rozumie kiedy, gdzie i jak może mieć wpływ na prawa człowieka i traktuje je priorytetowo.

Wdrożenie tych zasad to proces  trudny i długotrwały, dlatego w ramach naszej organizacji – z inicjatywy Doroty Hryniewieckiej-Firlej – powołaliśmy projekt Human Rights and Business, którego celem jest wspieranie pracodawców i pracowników do kształtowania świadomej polityki społecznej odpowiedzialności. Projekt będzie miał realny wpływ na kształtowanie świadomej polityki społecznej odpowiedzialności poprzez prowadzenie dialogu – zarówno na poziomie lokalnym, jaki i europejskim.


Powrót