Sześć organizacji pracodawców i dwie organizacje związkowe: Brak wolnych mediów osłabi dialog społeczny

Partnerzy społeczni w Radzie Dialogu Społecznego popierają protest prywatnych mediów przeciwko zapowiadanemu przez rząd wprowadzeniu podatku od reklam. Nowy podatek osłabi prywatne media w Polsce, może nawet zagrozi ich istnieniu, uderzy w najważniejsze źródło ich przychodu, czyli reklamę, ograniczy rozwój branży oraz pogorszy jej konkurencyjność - pisze we wspólnym stanowisku sześć organizacji pracodawców i dwie organizacje związkowe.

"Bez silnych, pluralistycznych mediów trudno sobie wyobrazić konstruktywny i efektywny dialog społeczny na temat kierunków rozwojowych państwa oraz kształtowania warunków pracy i prowadzenia biznesu. Bez różnorodnych i niezależnych od władzy mediów trudno będzie prowadzić debatę publiczną opartą na faktach i różnorodnych argumentach" - czytamy w stanowisku.

Stanowisko jest dostępne tutaj.